http://www.mernokkapu.hu Nyomtatás
 
2011-09-02 10:38

Eredményelvű szerződés

|

Az útépítés és az útfelújítás is rendkívül költséges munka!
Az állandó javítás kényszere miatt egyre kisebb szakaszra egyre kevesebb pénz jut, hiszen nemsokára egyetlen útszakaszt fogunk állandóan javítgatni. Az ország nem autópályás úthálózata eljutott használhatatlansági fokozatba.
Dr. Rigó Mihály javaslatokat fogalmaz meg az adóforintok hatékony felhasználására, a minőségi követelmények pontosítására és azok cél szerinti kő kemény visszacsatolására.

 EREDMÉNYELVŰ SZERZŐDÉS AZ ÚTÉPÍTÉSEK ÉS AZ ÚTBURKOLATOK FELÚJÍTÁSI MUNKÁIHOZ


„Türelmet el nem veszíteni,
még ha lehetetlennek látszik is:
ez a türelem.”
(Japán közmondás)



A beruházó és a vállalkozó közötti viszonyt az építési szerződés határozza meg. A mai szerződéseink sajnos nem egyértelműek, nem pontosak. Lehet, hogy bizonyos szakmákban a homályosság előny, mert különféle manipulációkra, machinációkra nyílik általa lehetőség, de az útépítés mérnöki munka, ahol elemi elvárás az egyértelműség.
A sokértelműség miatt elkerülhetetlenek az állandó viták, amely sem a vállalkozóknak, sem a megrendelőknek nem érdeke. Bízom abban, hogy mindkét oldal megkönnyebbülne, ha a következők közül néhány változást át tudnánk vezetni. A változások azért is kellenének, mert jelenleg az elvégzett útfelújítási, útépítési munkáknak az élettartama nagyon rövid, magyarul a munkáknak nincs tartóssága. Ebben nemcsak a kivitelezők a hibásak. Hibásak a megrendelők is, az alapanyaggyártók is és még sorolhatnám.


A „színpadon” – ahol a performance megjelenik - sok a szereplő, de nincs felelős szereplő, csoda-e, ha a performance, az előadás, a mutatvány olyan, amilyen.
A beruházó tud olyan csapdát állítani, amelybe a kivitelező kénytelen besétálni. Hiszen adunk mi munkaterületet akár decemberben is, amely földmunkára „közismerten kiválóan alkalmas” időszak. Majd ezek után megállapítjuk, hogy a csuromvíz új padka szó szerint lefröccsen a helyéről.

 

A cikk teljes terjedelmében itt olvasható