http://www.mernokkapu.hu Nyomtatás
 
2014-11-14 10:53

A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV.

|

Dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök a legfontosabb ténynek hazánk hatalmas méretű eladósítását, majd az ebből fakadó - szinte az élet minden területét lebénító - brutális méretű éves kamatfizetést tartja.
Tudása szerint csak kamatra évente 1200-1500 milliárd Ft-ot fizet ki az ország!
Az úttal kapcsolatos számainkat ehhez kell viszonyítani.

Ennek segítségével ítélhető meg az, hogy mi a sok, mi a kevés. Szinte esélyét sem látja annak, hogy az adósságteher valamikor megszűnik, ha új uraink egyáltalán hagynák a pénzszivattyú kikapcsolását!


Sajnos az is látható, hogy a hazai úthálózat fejlesztése során ezt az „apró” tényt a döntéshozó nem veszi figyelembe. Szerinte, van néhány pont, ahol a garas megfogható! A PC nyelven, ugyanezt talán a „a gazdaság pillanatnyi teherbíró-képessége” fedi le. Munkamódszernek pedig az alábbi idézetet javaslja Vincent Courtillot, a Francia Tudományos Akadémia tagjától:

 

„Fogadjuk el a bírálatokat, bátorítsuk a vitát, és próbáljuk megcáfolni saját hipotézisünket”

Sajnos az is nyilvánvaló, hogy mára akkora kásahegy halmozódott fel, mely miatt új technológia kell a kásahegy elhordására, vagyis újra kell gombolni a mellényt.

 

A dolgozat IV. fejezete itt olvasható>> 

 

A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért I-IV. fejezeteiben megfogalmazott lehetőségeket felkínálja szakmai vitára!

 

Polányi Péter: Úthálózat mennyiségi és minőségi szemlélettel címmel megfogalmazott teljes hozzásólsa itt olvasható>>