
Dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök a
legfontosabb ténynek hazánk hatalmas méretű eladósítását, majd az ebből fakadó - szinte az élet minden területét lebénító - brutális méretű éves kamatfizetést tartja. Tudása szerint csak kamatra évente 1200-1500 milliárd Ft-ot fizet ki az ország! Az úttal kapcsolatos számainkat ehhez kell viszonyítani.
Ennek segítségével ítélhető meg az, hogy mi a sok, mi a kevés. Szinte esélyét sem látja annak, hogy az adósságteher valamikor megszűnik, ha új uraink egyáltalán hagynák a pénzszivattyú kikapcsolását! Sajnos az is látható, hogy a hazai úthálózat fejlesztése során ezt az „apró” tényt a döntéshozó nem veszi figyelembe. Szerinte, van néhány pont, ahol a garas megfogható! A PC nyelven, ugyanezt talán a „a gazdaság pillanatnyi teherbíró-képessége” fedi le. Munkamódszernek pedig az alábbi idézetet javaslja Vincent Courtillot, a Francia Tudományos Akadémia tagjától:
„Fogadjuk el a bírálatokat, bátorítsuk a vitát, és próbáljuk megcáfolni saját hipotézisünket”
Sajnos az is nyilvánvaló, hogy mára akkora kásahegy halmozódott fel, mely miatt új technológia kell a kásahegy elhordására, vagyis újra kell gombolni a mellényt. A dolgozat IV. fejezete itt olvasható>> A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért I-IV. fejezeteiben megfogalmazott lehetőségeket felkínálja szakmai vitára! Polányi Péter: Úthálózat mennyiségi és minőségi szemlélettel címmel megfogalmazott teljes hozzásólsa itt olvasható>>
|