http://www.mernokkapu.hu Nyomtatás
 
2014-10-30 20:05

Többsávos körforgalmú csomópontok Európában

|

A nagyobb kapacitású körforgalmú csomópontok alkalmazási lehetőségeit vizsgálja dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. Különböző országokban alkalmazott megoldásokat mutat be tanulmányában.
Az egy forgalmi sávos belépő és egy forgalmi sávos kilépő ággal rendelkező körforgalmú csomópontokat 1-1,5 évtized alatt itthon is sikerült elfogadottá tenni. Ma már nyilvánvaló a hasznosságuk, hiszen ezekből már több száz működik hazánkban.

Nyugat-Európában nagy erők dolgoznak e csomópont-fajta nagyobb kapacitású változatainak kidolgozásán, az alapforma továbbfejlesztésén.
A mostani mintával nem azt akarom sugallni, hogy mindenütt ezek vannak, csak azt, hogy ezek IS vannak!

Legnagyobb számban, a legrégebbi használóknál, az angoloknál fordulnak elő. A többieknél terjedőben van. Speciális helyzetű Hollandia a turbó-csomópontjával.
A franciáknál sok olyan két sávos csomópont van, ahol a körgyűrű előtt a két forgalmi sávos becsatlakozó ágban forgalom elől elzárt felületet festésével egy szűkületet, egy sávos rövid szakaszt iktatnak be. Ezt azonban közvetlenül a körgyűrű előtt ismét két sávosra bővítik.


A tanulmány itt olvasható>>