Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Trendek Összekötő vízi utak
2011-09-19 18:55

Összekötő vízi utak

|

Felhívás Európa vízparti fővárosainak együttműködésére

Hutiray Gyula városfejlesztési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója Budapest város képviseletében pénteken Brüsszelben aláírták az európai vízparti fővárosok együttműködéséről szóló kiáltványt (Charta). A Charta legfőbb célja a folyók adta lehetőségek minél szélesebb körű kihasználásának elősegítése a városi logisztikában és áruszállításban.

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK támogatja a Charta célkitűzéseit, hiszen Budapesten a Duna fővárosi szakasza nem csak a közösségi közlekedés, hanem az áruszállítás tekintetében is számtalan kiaknázatlan lehetőséget rejt magában. A Charta aláírásának aktualitást ad, hogy a Fővárosi Közgyűlés augusztus 31-én a BKK-t bízta meg a dunai rakpartok városfejlesztési és hasznosítási koncepciójának elkészítésével. Városonként (Berlin, Bécs, Brüsszel, Budapest, Párizs) két aláíró látta el kézjegyével a dokumentumot az Európai Bizottság képviselőjének jelenlétében, Budapestet a Főváros nevében Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója képviselte.

 

A Charta aktualitását az adja, hogy a városi közlekedés problémáinak európai dimenziói nemrégiben ismét a figyelem középpontjába kerültek. 2009-ben az Európai Bizottság készített egy városi mobilitással foglalkozó akciótervet, a belga EU elnökség ideje alatt pedig konferenciát szervezett a városi teherszállításról. A Bizottság 2011. március 28-án hozta nyilvánosságra az Európai Unió közlekedéspolitikájáról szóló Fehér Könyvet, melyben az egyik legfontosabb kitűzött hosszú távú cél a széndioxid-mentes városi logisztika elérése a városközpontokban.

 

A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) felülvizsgálatában fontos szerepet szánnak az európai fővárosoknak: a TEN-T áruszállítási hálózat fő csomóponti szerepeit ugyanis várhatóan e fővárosok fogják betölteni. Az európai közlekedéspolitika fejleményeinek tekintetében, a fővárosok politikai és vízi közlekedési hatóságai a ma aláírt Chartával elkötelezik magukat arra, hogy a közlekedéspolitikájukat úgy alakítják, hogy a fenntartható közlekedési módok teherszállításban történő alkalmazásával, és a belvízi közlekedés pozíciójának megerősítésével a jövő TEN-T hálózatában betöltsék a nekik szánt csomóponti szerepet. A felhívás aláírásával ezen európai fővárosok a Bizottság által megfogalmazott célok elérésében élenjáró szerepet kívánnak betölteni és elérni, hogy az Európai Unió kiemelt figyelmet fordítson közlekedési és támogatási politikájában is a nagyvárosi folyók közlekedési szempontú fejlesztésére.

 

Budapest, 2011. szeptember 16., péntek (OS) 

Kiadó: Budapesti Közlekedési Központ

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • A firenzei modellről »
  • A nemnövekedés ideológiája »
  • Legyen ingyenes a 18 év alatt a diákbérlet »
  • A firenzei modell »
  • A nyelv és a számítógépes fordítás »
  • Maradnak-e a légyfogó-elvű útárkok? »
  • Mi történt itt? Porlód vagy inkább Szeged? »
  • A sebességszabályozás »
  • Hol lehetne a buszpályaudvar Szegeden? »
  • A fenntarthatóságról »
  • A migráció »
  • Sodródás, vagy energiaigényességre alapozott modal split »
  • Kerékpárral Helsinkibe? »
  • A közbeszerzésről »
  • Kutatók a Neten 2014 »
  • A magyar helyzet »
  • Fenntarthatóság, fejlődés, növekedés »
  • A vízenergia-termelés »
  • A nyírségi bokortanyák „üzenete” »
  • Lezárásra váró, évtizedes viták és tanulságaik »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01