Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Autópálya Budapest szívében?
2011-09-05 10:52

Autópálya Budapest szívében?

|

Autópálya vagy városi közlekedés Budapest szívében? A Magyar Kerékpárosklub álláspontja a Keleti pályaudvar - Erzsébet híd közlekedési tengely helyzetéről
Budapest közepén – egy korábbi téves közlekedéspolitikai döntés miatt – autópálya halad keresztül. Az Erzsébet hídon 2x3 sávban áramlanak be a gépjárművek a Kossuth Lajos utcába, a Rákóczi útra és a rakpartra. Akadályozzák a városi közlekedést, zajjal és szennyezett levegővel terhelik a környezetet.

A buszsáv ellenére a közösségi közlekedés járművei nem tudnak akadálymentesen haladni, gyalogolni lehetetlen a környezet szennyezettsége miatt, és természetesen kerékpározni sem lehet, mert nincs rá hely. Az autópálya miatt nem működnek mára az út menti üzletek sem. Pedig a belvárosban ezekre a funkciókra lenne elsősorban szükség, ezeket kellene kiszolgálnia a közlekedési infrastruktúrának is.

Az autópálya akadálya azoknak a fejlesztéseknek ( Budapest szíve , a Belváros új Főutcája stb.) is, amelyekkel a tervezők kívánják városunk belső részét élhetőbbé tenni. A szakemberek szerint meg kell szüntetni a belvárost kettészelő autópályát . Úgy kell átalakítani, hogy megfeleljen a közlekedés igényeinek, lehetővé tegye a boltok működését, miközben a környéken lakók és dolgozók számára élhető feltételeket, csendet és tiszta levegőt biztosítson. A megoldási javaslatok az egyéni gépjárműforgalom kapacitásának csökkentését, a felszíni közösségi közlekedés fejlesztését, a gyaloglás feltételeinek javítását és a kerékpáros közlekedés lehetőségének biztosítását tartalmazzák, mivel itt nem létezik más alternatíva. Azonban ilyen mértékű változásokat nem könnyű véghezvinni.

 

Érdekek ütköznek egymással, az ezek összeütközéséből adódó konfliktusokat pedig a politika sem tudja (meri) felvállalni. Ezért nem születik érdemi döntés, csak részmegoldások vagy éppen semmi, például a gyalogos és kerékpáros közlekedés javítása érdekében. Mint mostanában, amikor a Belvárosi Főutca projekt folytatódik, összekapcsolva a már elkészült, de a Kossuth Lajos utcával egymástól elválasztott két részt. Elkészül a felszíni gyalogos átkelés, megépült az új Március 15-e tér, ott már kerékpározni is lehet, de a Kossuth Lajos utcára senki sem fog gyalogosként ráfordulni a hatalmas forgalom miatt, és a kerékpárral közlekedő sem tud majd Budáról átjönni a pesti Duna-partra, vagy az Astoriához, az új, kerékpározható Kiskörúthoz. A tervező látva a problémát, keresi a megoldást. Az egyéni gépjárművektől nem vehet el egyetlen centit sem, mert nem engedi a politika, ezért a járda kárára kíván kapacitást növelni. Tiltakozunk az ellen, hogy – akár ideiglenes jelleggel is – a gyalogos felület kárára fejlesszenek járműközlekedést. Az ilyen megoldások csak fokozzák a problémákat. Ezért a Magyar Kerékpárosklub csak olyan fejlesztést támogat, ami komplexen kezeli a közlekedési szakma által már rég leírt problémát: városunk szívében nincs helye autópályának. László János a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Budapest, 2011. szeptember 2., péntek (OS)

Magyar Kerékpárosklub
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

pengepiller 2011-09-20 10:12:31

Semmiféle téves koncepció nincs és nem volt az idő az akkori minimum 40 évvel ezelőtti tervezési elveket a közlekedés robbanás szerű fejlődése miatt egyszerűen túl haladta.Meg jegyzem,hogy álláspontom szerint túl nagy túl nagy szerepet kap a biciklis társadalom a legnagyobb adókat fizető autós társadalom érdekeivel szemben.Az állampolgári jogon járó biciklizés mellé adó fizetési kötelezettséget is kellene kapniuk és vállalniuk,mert ez így lenne igazságos az összes adó fizetővel szemeben.Ne szajkózzák az én is fizetek adót szlogent.Kifelezetten a bicikliseket sújtó adókat kellene fizetniük.Budapest mindenkié és nem csak az egyre pofátlanabbul közlekedő bicikliseké.Az autós megbüntetik a biciklis meg elhajt.Végezetül rendszeresen biciklizem is !

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.