Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Eredményelvű szerződés
2011-09-02 10:38

Eredményelvű szerződés

|

Az útépítés és az útfelújítás is rendkívül költséges munka!
Az állandó javítás kényszere miatt egyre kisebb szakaszra egyre kevesebb pénz jut, hiszen nemsokára egyetlen útszakaszt fogunk állandóan javítgatni. Az ország nem autópályás úthálózata eljutott használhatatlansági fokozatba.
Dr. Rigó Mihály javaslatokat fogalmaz meg az adóforintok hatékony felhasználására, a minőségi követelmények pontosítására és azok cél szerinti kő kemény visszacsatolására.

 EREDMÉNYELVŰ SZERZŐDÉS AZ ÚTÉPÍTÉSEK ÉS AZ ÚTBURKOLATOK FELÚJÍTÁSI MUNKÁIHOZ


„Türelmet el nem veszíteni,
még ha lehetetlennek látszik is:
ez a türelem.”
(Japán közmondás)



A beruházó és a vállalkozó közötti viszonyt az építési szerződés határozza meg. A mai szerződéseink sajnos nem egyértelműek, nem pontosak. Lehet, hogy bizonyos szakmákban a homályosság előny, mert különféle manipulációkra, machinációkra nyílik általa lehetőség, de az útépítés mérnöki munka, ahol elemi elvárás az egyértelműség.
A sokértelműség miatt elkerülhetetlenek az állandó viták, amely sem a vállalkozóknak, sem a megrendelőknek nem érdeke. Bízom abban, hogy mindkét oldal megkönnyebbülne, ha a következők közül néhány változást át tudnánk vezetni. A változások azért is kellenének, mert jelenleg az elvégzett útfelújítási, útépítési munkáknak az élettartama nagyon rövid, magyarul a munkáknak nincs tartóssága. Ebben nemcsak a kivitelezők a hibásak. Hibásak a megrendelők is, az alapanyaggyártók is és még sorolhatnám.


A „színpadon” – ahol a performance megjelenik - sok a szereplő, de nincs felelős szereplő, csoda-e, ha a performance, az előadás, a mutatvány olyan, amilyen.
A beruházó tud olyan csapdát állítani, amelybe a kivitelező kénytelen besétálni. Hiszen adunk mi munkaterületet akár decemberben is, amely földmunkára „közismerten kiválóan alkalmas” időszak. Majd ezek után megállapítjuk, hogy a csuromvíz új padka szó szerint lefröccsen a helyéről.

 

A cikk teljes terjedelmében itt olvasható

 

 

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.