Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot
2016-03-24 11:01

A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot

|

A mai Közutak Tervezési Szabályzatunk (KTSZ) valószínűen egy korábbi német tervezési előírás tükörfordítása. Ezt nem hátrányként írom, csak tényként, mert egy műszaki nagyhatalom példáinak követése sokszor megóv bennünket a tévutaktól.
Nem szabad azonban ezt elvtelenül tenni! Ebből indul ki, ezt vizsgálja dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök.

A Közutak Tervezési Szabályzata korábbi, mára már meghaladott elvekre épül. A mintát szolgáltató németek elveket váltottak, amikor a tervezési sebesség helyett a forgalmi sávok számát tették piedesztálra. A dolgozat írója többek javasolja ennek hazai átvezetését is.

 

A dolgozat itt olcasható>>

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2016-03-28 14:03:34

Valami hasonló kellene nálunk is!

"Nem csak London különc konzervatív polgármestere támogatja a kerékpározást, de az Egyesült Királyság szintén konzervatív kormánya is. Maga a közlekedési miniszter, Robert Goodwill jelentette be, hogy egy 2025-ig tartó kerékpáros és gyalogos infrastruktúrafejlesztést indítanak el. Jelenleg az előkészítés és az egyeztetés zajlik, amit május elején zárnak le és nyáron teszik közzé magát a stratégiát.
A miniszter szerint ahhoz, hogy 2040-re egy teljesen természetesen választható közlekedési mód legyen a gyaloglás és a kerékpározás, biztonságos és vonzó infrastruktúrára van szükség.
Ezt ebben a parlamenti ciklusban 300 millió fonttal, nagyjából 120 milliárd forinttal támogatják,
de a megoldást csak a folyamatos, hosszútávú finanszírozás jelentheti. "

http://index.hu/kerekagy/2016/03/28/egyesult_kiralysag_gyalogos_kozlekedes_kerekpar_anglia/

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 01 02 03 04
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.