Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Az autómentes Tisza-partért
2016-02-13 05:34

Az autómentes Tisza-partért

|

A közlekedés helyett a rekreáció legyen a szegedi rakpart funkciója!

A dolgozat írója dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök érdekes, és ma is vállalható gondolatokat talált a 100 évnél idősebb helyi lap, a Délmagyarország, digitalizált változatának cikkei között.
Megkereste a korábbi tervezői elképzeléseket is.

A Tiszán és a Maroson a hajózás hőskorában hajók tömege szállította Szegedre a fát, a követ, az építőanyagokat, de főleg az erdélyi sót. A hajók a szegedi belvárosban lévő Tisza-parton kötöttek ki a kezdetektől fogva. Az 1879-es nagy árvíz után újjá kellett építeni a várost. Ebben az időben a magyar állam rakpartot épített ki a kikötő hosszában. Itt szabadultak meg terhüktől a hajók, és rakták át rakományaikat vasútra és főleg lovas kocsira, melyekkel eljuthatott az áru a rendeltetési helyére. Igazi kikötői élet folyt itt. Ma logisztikai központnak hívnánk, vagy közlekedési, szállítási eszközváltó helynek neveznénk, ha még ma is létezne.

Megszűnt ez a funkció a hajózásmegszűntekor, hiszen a vasút kiszorította a folyami szállítást. Ott maradt egy kiépített üres, nagy felület a város közepén, a Tiszával párhuzamosan. Sajnos éppen rosszkor! Hiszen ez az időszak volt az, amikor a közlekedés-szervezők döntéseikkel az autózásnak kedveztek, azt preferálták. Pillanatok alatt meglátták a rakpartban az út lehetőségét. A következő pillanatban már be is tódult az autósok tömege. A város és a Tisza kapcsolata elszakadt, a klinikai negyed nyugalma megszűnt.

A szegedi Déli-híd megépülte után új helyzet áll elő, melyre már ma készülni kellene. A dolgozat írója arra keresett és talált érveket, hogy a rakpart közlekedési funkciója szűnjön meg és helyette lépjen be a rekreáció.

 

A dolgozat itt olvasható>>

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.