2015-11-01 04:47
A Szeged–Makó tram-train
|

Mi az a tram-train?
Egy angol szavakból álló szószörny.
A tram=villamos, míg a train=vonat, szerelvény, vasút. Az angol név szó szerinti jelentése: villamos-vasút. A mai magyar név nem túl szellemesen: vasút-villamos. Ez szintén értelmetlen. Pontosan villamos a vasúton, de ez névnek hosszú.
Megszoktuk, hogy a vasúton a vasúti kocsik, vonatok járnak. Megszoktuk, hogy a városokban villamossal utazunk. Mivel rendes magyar neve nincs, és nehéz ezeket az angol szavakat kimondani, a továbbiakban a tram-traint a TT-vel helyettesítjük.
A szegedi elővárosi közlekedést teszi központba az elemzett tanulmányterv. Teszi ezt azzal a szándékkal, hogy ezzel támassza alá a szegedi Déli-híd építését. A korábbi közlekedésfejlesztési anyagok az elővárosi közlekedés szinte egyetlen letéteményesének, megoldójának a TT-t állítják be. Az elemzett tanulmányterv azonban rávilágít arra, hogy a TT-n túl is van világ, hiszen mára megjelentek már a környezetbarát autóbuszok és egyre jobban az elektromos meghajtású buszok, az ismert és bevált trolibuszok mellett.
Mellékesen az is nyilvánvaló lesz a tanulmányterv segítségével, hogy a TT a lehető legdrágább megoldása a felvetett témának.
Ezen előfeltevéseket elfogadva, nyilvánvaló az, hogy a felismerés után másfajta mintakeresztszelvényűnek kell lennie a szegedi Déli-hídnak,mint amilyen a TT-hez kellene.
Dr. Rigó Mhály tanulmánya itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Kommentek
alfoldi 2015-11-20 20:03:45
"Tarlós István a Budapestinfón: BKV-finanszírozás, CAF-villamosok, segélyhívó oszlopok
2015. november 20."
"A kormány még valóban nem döntött a hosszú távú finanszírozásról, mindenesetre én továbbra is bízom a miniszterelnökben és több miniszterben, és bízom a megegyezésben – hangsúlyozta a főpolgármester. Tarlós István úgy fogalmazott: örülne, ha Lázár nem foglalkozna a budapesti tömegközlekedéssel, „a Szeged-Hódmezővásárhely kötött épülő villamosvonal nagyjából 102 év alatt fog annyi embert szállítani, mint a BKV 2 hónap alatt, ha én ezt nem bolygatom, neki sem kéne piszkálnia a főváros tömegközlekedését”. A főpolgármester azt mondta: ha a BKV hosszú távú finanszírozásának kérdése az év végéig nem oldódik meg, azt fogja ajánlani, hogy a fővárosi tömegközlekedést az államnak adják át, „akár a kancelláriaminiszternek, azzal a kikötéssel, hogy ugyanannyi forrásból oldják meg a feladatot, mint amennyi most a Főváros rendelkezésére áll”."
http://budapest.hu/Lapok/2015/tarlos-istvan-a-budapestinfon-bkv-finanszirozas-caf-villamosok-segelyhivo-oszlopok.aspx
alfoldi 2015-11-21 20:06:55
Nemrég fejeződött be Szeged villamos hálózatának felújítása.
Helytelen a dolgot felújításnak csúfolni, mert a régi már annyira le volt pusztulva, annyira el volt hanyagolva, hogy azt teljesen fel kellett szedni és az egészet újraépíteni a Föld középpontjától a sínkoronáig, új sínekkel természetesen.
Már a tervezés idejében elindult az ellenkezés, melynek lényege: jó ez az újjáépítés, de képes lesz-e a város fenntartani. Miből termeli ki az amortizációt ez a beruházás, amikor az utasszám egyre fogy, a felújítás ellenére is!
A villamosjegyek ára nem csökken, hanem emelkedik, amely megint a lefelé szálló spirál felé nyomja a folyamatot.
Most mintha mindezt elfelejtettük volna. Jön a tram-train.
Ezt ki fogja fenntartani? A MÁV? Ugyan miből? A város, de melyik? Szeged, Makó? Miből?
Nem kellene ezt minden építés ELŐTT eldönteni?
Avagy: majd fizet a magyar adófizető, kerül, amibe kerül!
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
|
|
Legfrissebb képtárak
|
A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara,
és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.
|
|