Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma A Szeged–Makó tram-train
2015-11-01 04:47

A Szeged–Makó tram-train

|

Mi az a tram-train? Egy angol szavakból álló szószörny. A tram=villamos, míg a train=vonat, szerelvény, vasút. Az angol név szó szerinti jelentése: villamos-vasút. A mai magyar név nem túl szellemesen: vasút-villamos. Ez szintén értelmetlen. Pontosan villamos a vasúton, de ez névnek hosszú. Megszoktuk, hogy a vasúton a vasúti kocsik, vonatok járnak. Megszoktuk, hogy a városokban villamossal utazunk. Mivel rendes magyar neve nincs, és nehéz ezeket az angol szavakat kimondani, a továbbiakban a tram-traint a TT-vel helyettesítjük.

A szegedi elővárosi közlekedést teszi központba az elemzett tanulmányterv. Teszi ezt azzal a szándékkal, hogy ezzel támassza alá a szegedi Déli-híd építését. A korábbi közlekedésfejlesztési anyagok az elővárosi közlekedés szinte egyetlen letéteményesének, megoldójának a TT-t állítják be.


Az elemzett tanulmányterv azonban rávilágít arra, hogy a TT-n túl is van világ, hiszen mára megjelentek már a környezetbarát autóbuszok és egyre jobban az elektromos meghajtású buszok, az ismert és bevált trolibuszok mellett.


Mellékesen az is nyilvánvaló lesz a tanulmányterv segítségével, hogy a TT a lehető legdrágább megoldása a felvetett témának.


Ezen előfeltevéseket elfogadva, nyilvánvaló az, hogy a felismerés után másfajta mintakeresztszelvényűnek kell lennie a szegedi Déli-hídnak,mint amilyen a TT-hez kellene.


Dr. Rigó Mhály tanulmánya itt olvasható>>



 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2015-11-20 20:03:45

"Tarlós István a Budapestinfón: BKV-finanszírozás, CAF-villamosok, segélyhívó oszlopok
2015. november 20."

"A kormány még valóban nem döntött a hosszú távú finanszírozásról, mindenesetre én továbbra is bízom a miniszterelnökben és több miniszterben, és bízom a megegyezésben – hangsúlyozta a főpolgármester. Tarlós István úgy fogalmazott: örülne, ha Lázár nem foglalkozna a budapesti tömegközlekedéssel, „a Szeged-Hódmezővásárhely kötött épülő villamosvonal nagyjából 102 év alatt fog annyi embert szállítani, mint a BKV 2 hónap alatt, ha én ezt nem bolygatom, neki sem kéne piszkálnia a főváros tömegközlekedését”. A főpolgármester azt mondta: ha a BKV hosszú távú finanszírozásának kérdése az év végéig nem oldódik meg, azt fogja ajánlani, hogy a fővárosi tömegközlekedést az államnak adják át, „akár a kancelláriaminiszternek, azzal a kikötéssel, hogy ugyanannyi forrásból oldják meg a feladatot, mint amennyi most a Főváros rendelkezésére áll”."

http://budapest.hu/Lapok/2015/tarlos-istvan-a-budapestinfon-bkv-finanszirozas-caf-villamosok-segelyhivo-oszlopok.aspx

alfoldi 2015-11-21 20:06:55

Nemrég fejeződött be Szeged villamos hálózatának felújítása.
Helytelen a dolgot felújításnak csúfolni, mert a régi már annyira le volt pusztulva, annyira el volt hanyagolva, hogy azt teljesen fel kellett szedni és az egészet újraépíteni a Föld középpontjától a sínkoronáig, új sínekkel természetesen.

Már a tervezés idejében elindult az ellenkezés, melynek lényege: jó ez az újjáépítés, de képes lesz-e a város fenntartani. Miből termeli ki az amortizációt ez a beruházás, amikor az utasszám egyre fogy, a felújítás ellenére is!
A villamosjegyek ára nem csökken, hanem emelkedik, amely megint a lefelé szálló spirál felé nyomja a folyamatot.

Most mintha mindezt elfelejtettük volna. Jön a tram-train.

Ezt ki fogja fenntartani? A MÁV? Ugyan miből? A város, de melyik? Szeged, Makó? Miből?
Nem kellene ezt minden építés ELŐTT eldönteni?

Avagy: majd fizet a magyar adófizető, kerül, amibe kerül!


További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    31 01 02 03 04 05 06
    07 08 09 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31 01 02
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.