
Ma így-úgy rengeteg energiát használunk. A fejlettnek mondott gazdaság ma kőolajra alapozott, kőolaj-gazdaság. Közlekedésünk így kőolaj alapú közlekedés. Napjaink eseményei igazolják, hogy nem a piac határozza meg a kőolaj árát. A dolgozat írója szerint a Nemzeti Közlekedési Stratégia legfőbb feladata az lett volna, hogy meghatározza az ország személy-, és teherszállítási feladatára az alágazati (tehát a közúti, a vasúti, a vízi, és légi szállítási feladatrészesedést) arányokat, az ún. modal splitet. Mivel ez sajnos nem készült el, javasolja az arányok meghatározását egy olyan matematikai modellel, melynek célfüggvénye a kőolaj felhasználás minimuma.
Az elmúlt néhány évben annyi különféle nevű stratégia, koncepció készült, hogy a címük felsorolásával kapott lista hosszabb lenne a jelen dolgozatomnál. Jellemzőjük: - rövid élettartamuk, - gyors avulásuk, - mindegyik stratégiában, koncepcióban a célok ezre lett leírva. - hajlamosak vagyunk ezer oldalakat is írni stratégiánként, koncepciókként. Komolyan gondolja valaki, hogy ezt az alkalmanként könyvtári méretű anyagot el is olvassa a mai ember? Lehet, hogy nem is ezért készült. - elveszik a lényeg! Mintha az időnk és a pénzünk végtelen lenne, miközben egyik sincs. Mintha magában az őskáoszban élnénk! Tényleg nem tudjuk azt, hogy hol vagyunk? Tényleg nem tudjuk azt sem, hogy hová akarunk eljutni? Tényleg ennyire céltalanok, bizonytalanok vagyunk? A javasolt rendező elv: az energia A tanulmány itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|