Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Többsávos körforgalmú csomópontok Európában
2014-10-30 20:05

Többsávos körforgalmú csomópontok Európában

|

A nagyobb kapacitású körforgalmú csomópontok alkalmazási lehetőségeit vizsgálja dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. Különböző országokban alkalmazott megoldásokat mutat be tanulmányában.
Az egy forgalmi sávos belépő és egy forgalmi sávos kilépő ággal rendelkező körforgalmú csomópontokat 1-1,5 évtized alatt itthon is sikerült elfogadottá tenni. Ma már nyilvánvaló a hasznosságuk, hiszen ezekből már több száz működik hazánkban.

Nyugat-Európában nagy erők dolgoznak e csomópont-fajta nagyobb kapacitású változatainak kidolgozásán, az alapforma továbbfejlesztésén.
A mostani mintával nem azt akarom sugallni, hogy mindenütt ezek vannak, csak azt, hogy ezek IS vannak!

Legnagyobb számban, a legrégebbi használóknál, az angoloknál fordulnak elő. A többieknél terjedőben van. Speciális helyzetű Hollandia a turbó-csomópontjával.
A franciáknál sok olyan két sávos csomópont van, ahol a körgyűrű előtt a két forgalmi sávos becsatlakozó ágban forgalom elől elzárt felületet festésével egy szűkületet, egy sávos rövid szakaszt iktatnak be. Ezt azonban közvetlenül a körgyűrű előtt ismét két sávosra bővítik.


A tanulmány itt olvasható>>


Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2014-12-01 16:03:31

Lehet, hogy a jövő mégsem a különszintű, s méreg drága közúti ún. autópályás csomópontoké?

http://mut-mutato.blog.hu/2014/11/27/forradalom_a_kozlekedesben_avagy_hogyan_alakitjak_at_varosainkat_az_onjaro_autok#more6927877

Javaslom az animáció megtekintését!
Amit építéssel nagyon drága megoldani, azt az elektronika majd olcsóbban megoldja? Nem a cél a lényeg? Nem számít, hogy a cél mennyiért érhető el?

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 01 02 03 04
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.