Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Trendek Vélemény a Nemzeti Közlekedési Stratégiáról
2013-12-01 09:20

Vélemény a Nemzeti Közlekedési Stratégiáról

|

A koncepció: felfogásmód, nézőpont, meglátás, elgondolás, valamely mű alapeszméje, míg a
stratégia a hadvezetés tudománya; a szervezett, nem fegyveres küzdelem tervezése és irányítása során alkalmazott eljárások összessége.
Ez két külön dolog! Mégis! A Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) közel 500 oldalt író Ötök csapata szerint a műfaj nem koncepció, nem stratégia, hanem előzetes koncepció.

Az előzetes koncepció logikája az általuk készített séma, amely alatt koncepciót is és a stratégiát is értik, mely eléggé zavaros valami, hiszen az előzetes koncepció egyik sem és mégis minden!

Mintha a tézisek lennének a koncepció, és az NKS, már a neve miatt is maga a stratégia. A stratégia nem lehet koncepció!
A Tézisek alcíme az elérendő célok. A jövőképek véletlenül nem ugyanezek?
A cselekvési listák pedig már nem maga a stratégia? De, ha az, akkor miért van külön? A végén az előzetes koncepció előre rögzíti esetleg a stratégia végeredményét?

 

A  Nemzeti Közlekedési Stratégiáról (NKS) részeiről, úgymint az
I. kötet: Előzetes koncepció és stratégiáról, valamint a
II. kötet: Helyzetképről alkotott véleményt dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök.

Dr. Rigó Mihály véleménye itt olvasható>>


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2013-12-01 23:58:53

NKS címen a KKK által 2012. XII. 1-ig közreadott anyag összes oldalszáma: 3560.
Ez tényleg így normális?

alfoldi 2013-12-04 05:11:39

A Szeged-Budapest távolság mondjuk 170 km.
Ezt az IC 2 óra 20 perc, azaz 2,3 óra alatt küzdi le. Ugyanez személyautóval 1,5 óra. Majdnem 1 óra a különbség!
Ráadásul személyautóval már két utas esetén olcsóbb is az utazás, mint vonattal.
Drágábban és lassabban!
Ezt mitől is nevezik közlekedéspolitikának?

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • A firenzei modellről »
  • A nemnövekedés ideológiája »
  • Legyen ingyenes a 18 év alatt a diákbérlet »
  • A firenzei modell »
  • A nyelv és a számítógépes fordítás »
  • Maradnak-e a légyfogó-elvű útárkok? »
  • Mi történt itt? Porlód vagy inkább Szeged? »
  • A sebességszabályozás »
  • Hol lehetne a buszpályaudvar Szegeden? »
  • A fenntarthatóságról »
  • A migráció »
  • Sodródás, vagy energiaigényességre alapozott modal split »
  • Kerékpárral Helsinkibe? »
  • A közbeszerzésről »
  • Kutatók a Neten 2014 »
  • A magyar helyzet »
  • Fenntarthatóság, fejlődés, növekedés »
  • A vízenergia-termelés »
  • A nyírségi bokortanyák „üzenete” »
  • Lezárásra váró, évtizedes viták és tanulságaik »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    27 28 29 30 01 02 03
    04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31