Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Az észak-déli közlekedési kapcsolatok javításáért
2013-11-29 23:16

Az észak-déli közlekedési kapcsolatok javításáért

|

A visegrádi országok közötti összeköttetések fejlesztéséről írtak alá nyilatkozatot a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovák szakminisztériumok vezetői 2013. november 27-én, Budapesten.
Fotó: Bartolf Ágnes

A dokumentumban foglaltak szerint a felek a jövő évben együttműködve mérik fel a négy ország közötti közlekedési kapcsolatok jelenlegi helyzetét. Ezután beazonosítják a szűk keresztmetszetek felszámolására alkalmas, már a 2014-2020-as uniós pénzügyi ciklusban megvalósítható infrastruktúrafejlesztéseket. Megteszik az összeköttetések további javításához, bővítéséhez szükséges tervezési előkészületeket is. Az aláírók a közös munkában való részvételre ösztönzik nemzeti tudományos és kutatóintézeteiket.

A visegrádi országok miniszterelnökei idén októberi, budapesti találkozójukon állapodtak meg a közlekedési kapcsolatok javítását célzó tervezési feladatok megkezdéséről. A V4 államokban a nyugat-kelet irányú összeköttetések fejlettebbek az észak-déli hálózati elemeknél. Közúton elsősorban az autópályák hiányoznak, a nagyrészt már az első világháború előtt kiépített vasúthálózat pedig minőségében nem éri el az elvárt színvonalat.

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta, hogy a Közlekedéstudományi Intézet által végzett elemzés alapján a fővárosi agglomerációkban lévő szűk keresztmetszetek rontják a nemzetközi forgalom minőségét. A gyorsan növő tranzitforgalom indokolttá teszi a jelentős gazdaságélénkítő hatással járó infrastruktúra-beruházásokat. Az államtitkár egy további adatgyűjtésre támaszkodó közös tanulmány készítését javasolta, amelynek alapján egy komplex fejlesztési program állhatna össze.

A résztvevők a közlekedési kapcsolatok javítását célzó lehetséges közös projektek áttekintésén túl kölcsönös tájékoztatást adtak a 2014-2020-as időszakra tervezett ágazati Operatív Programjaikról is.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

 

 

Kapcsolódó témák:

 

 

A V4-ek kapcsolatát erősítő, észak-déli irányú gyorsforgalmi utak
Raszteres úthálózattal a területi különbségek csökkentéséért
Az alföldi autóút
Az alföldi autóút 2.
Hol van Közép-Európa?
A torz magyar térszerkezet
 
 
  
 
 
 
 
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 01 02 03 04
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.