
Nincs olyan mérnöki feladat, amelyet csak egyetlen módon lehetne megoldani! Ezt kezeli le a mérnöki tanulmányterv.
Most az új hétéves ciklus elején a tanulmánytervek szezonjának kellene lenni. Kár hogy nincs így. Minden feladat esetén fel kell tárni a lehetséges megoldási változatokat, azokat teljesen azonos szempontrendszer szerint minősíteni kell, végül a kompromisszumos megoldást ki kell választani.
Bár ki lehet hagyni a tanulmánytervet – melyre számos példa van –, de ez rossz döntés! Megdrágítja, és időben kitolja a kivitelezést.
Véleményt formált az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 3.0 (2013. szept. 30.) verziójáról dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. (Ez a program a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium honlapján itt található.) Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programmal kapcsolatos véleményében még azt is kockáztatja, hogy esetleg nem minden leírt tétele része az IKOP-nak, de fontossága miatt csak remélni tudja, hogy valamely más operatív programnak része lehet.
Az egyik alapvető kritikája, hogy az IKOP még csak meg sem említi a mérnöki tanulmányterv kategóriáját, amikor tervekről esik szó. A dolgozat itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|