Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Többsávos turbó körforgalom
2013-09-22 20:05

Többsávos turbó körforgalom

|

A Magyarországon már ismert egysávos körforgalmak mellett léteznek a fejlett világban a többsávos körforgalmú csomópontok is. Ezek jellemzője az, hogy a középső körgyűrűbe több sávon lehet belépni és több sávon kilépni. Ezen körforgalom család egyik markáns típusa a holland turbó körforgalom, melyet holland mérnökök fejlesztettek ki 1997-ben.

 

Többsávos turbó körforgalom a holland négysávos úton. Ezt a megoldást vette górcső alá  dr. Rigó Mihály kl. erdőmérnök okl. építőmérnök.

 

Másfél évtizede két holland mérnök (Peter Carton és LGH (Bertus) Fortuijn) úr feltalálta a többsávos körforgalom új fajtáját az ún. turbó körforgalmat, holland nevén a turborotonde-t. Ezzel megoldotta ezen csomópontfajta típushibáját, a körgyűrűn belüli keresztezés gondját, megnehezítve azt, hogy járműpályák a körgyűrűben keresztezzék egymást.


Az első ilyen csomópont 2000-ben készült. Elfogadottságára jellemző, hogy 13 év alatt Hollandiában 236 meg is épült. Megjegyzem: a kis Hollandiában eddig 2000 körforgalom készült el.


Ez a csomópontfajtát már nem csak Hollandiában alkalmazzák, hanem szerte Európában, így hazánkban is épült már néhány. Az írás célja általános elfogadottság elősegítése Magyarországon. A dolgozat bemutatja ennek nagy kapacitású változatát is a külterületi jelzőlámpás szabályozású turbó körforgalmat is.


Annak idején ráment egy évtizedem arra, hogy a francia egysávos körforgalmat elfogadtassuk itthon. Eddig kb. 400 db lehet belőle Magyarországon. A fele akkora Hollandiában viszont 2000.

 

A dolgozat itt olvasható>>

 

 

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.