Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma A háromsávos és a négysávos autóutak vázlatos összehasonlítása
2013-06-15 12:27

A háromsávos és a négysávos autóutak vázlatos összehasonlítása

|

Minden polgármester, minden politikus mindenhová autópályát szeretne építtetni. Az ország gazdasága azonban ezt még akkor sem bírná el, ha mindre valóban szükség is lenne.
Az eddig mostohán kezelt autóút lehetne az a fogalmunk, amely első üteme lehetne a második ütemben kiépülő autópályának.
A háromsávos és a négysávos autóutakat veti össze dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök.

 

A szükségesség elsősorban megfelelő nagyságú forgalmat jelent.


Sajnos épültek az elmúlt évtizedekben nagyon kis forgalmú autópályák is, a politikai akaratnak vagy az EU nyomásának minden áron megfelelve.


Az eddig mostohán kezelt autóút lehetne az a fogalmunk, amely első üteme lehetne a második ütemben kiépülő autópályának.


Sokan azt hiszik, hogy a háromsávos út sokkal olcsóbb a 2x2 sávos útnál, mert felülete 1/3-dal kisebb a 2x2 sávos út felületénél. Erre a tévhitre alapozva hiszik azt, hogy az autópálya első ütemeként nincs olcsóbb a háromsávos autóútnál. Ez azonban tévedés.
 
Erre az első ütemre a háromsávos és a 2x2 sávos utak jöhetnek szóba.

Jelen tanulmány folytatása Az autóút, a Háromsávos út, a 47-es, valamint az Angol többsávos csomópontok című dolgozatoknak.

Az alábbi dolgozat itt olvasható, választási szempontokat vet fel.









Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.