Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Raszteres úthálózattal a területi különbségek csökkentéséért
2013-01-20 23:23

Raszteres úthálózattal a területi különbségek csökkentéséért

|

A hazai térszerkezet torz. Itt egy rettenetes aránytalanságra kell rámutatni, mely egyébként is majdnem mindenkinek nyilvánvaló. A vízfej determinálja az országos úthálózatot is, azt magához torzítja.
Dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök jelen tanulmányával is szeretne közutas eszköztárral hozzájárulni országrészeink fejlettségi különbségei csökkentéséhez azzal, hogy harmonikusabb térszerkezet kialakulását indokolja, sürgeti.
A címkép a jövedelemtömegek eloszlását ábrázolja (Nemes Nagy József nyomán)

 

Lényegi változások történtek az elmúlt 20–25 évben. Megszűnt a Szovjetunió, Jugoszlávia, Csehszlovákia, a KGST, a Varsói Szerződés. Egy sor ország térségünkben – Németország és Oroszország között – az EU és a NATO tagja lett.
Ha az úthálózat a gazdaság érrendszere, akkor egy végelgyengülésben kimúlt gazdaság érrendszere képes-e megfelelni egy alapvetően új gazdasági szisztémának?
Van egy Lengyelország alatti sáv a Balti-tengertől az Adriai-tengerig, melynek országait már majdnem teljesen az előbbiek jellemzik. Lényegében a Visegrádi Négyekről van szó. Mivel ezek földrajzilag egymás alatt és fölött vannak, rendkívül fontos lenne ezek észak-déli kapcsolatait fejleszteni. Magyarország visszakerült Közép-Európa közepébe. Mindig is a hadak útján éltünk! Így pedig minden égtáj szerint átjárhatónak kell lennünk! Ugyan miért keringenének a gyűrűs úthálózaton a főváros körül a járművek?

A tanulmány itt olvasható

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2013-01-29 20:11:45

A Budapest - vidék viszonylatban sajnos más is hasonló megállapításra jutott:

http://index.hu/gazdasag/2013/01/22/gdb_budapest_vs._videk/

alfoldi 2013-01-31 13:12:01

Nem gondoltam volna:

http://hvg.hu/gazdasag/20130131_Matolcsy_egymillio_varoslako_hianyzik_Mag


„Matolcsy szerint "Budapest kertvárosának" kellene tekinteni minden magyar várost, és minden "nagyváros kertvárosának" kellene tekinteni minden környező kisebb települést. A miniszter szerint a Kárpát-medence határon kívüli városainak is egyik természetes központja Budapest.”

alfoldi 2013-02-22 00:01:17


http://www.nth.gov.hu/files/download_files/504/oftk_tarsadalmi_egyeztetes_1217.pdf

49. oldal:

„A sugaras rendszer helyett egy hálós szerkezetre van szükség.”
Ez talán nem semmi.
Meg lehet kezdeni a harcot a kiirtására!
Vajon a NKS figyelembe fogja-e venni? NEM!
Hová jutna a világ? Igaz?





alfoldi 2013-02-27 21:19:01

Ha a Budapestre költött pénz kedvező hatása - na nem a pénz! - szétsugárzódik az ország minden tájára, mint ahogyan eddig egyszer sem, akkor meg kellene próbálni:
a Budapestre szánt pénzt Hajdúböszörményben és Sárváron kell elkölteni.
Majd meg kell várni, hogy ezek a városok jótékony sugárzó hatásukat kifejtsék Budapestre.
Mindenkinek nyilvánvaló lenne, hogy ez a szétsugárzás csak egy duma, egy maszlag, amit megpróbálnak lenyomni a vidék torkán.

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.