Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Gazdaság Nemzeti Hajózási Stratégia
2012-10-16 16:16

Nemzeti Hajózási Stratégia

|

Kezdetben a vízi szállítás helyére a vasúti lépett, majd ezt is lecserélte a közúti.
Biztos az, hogy a jövőben is fennmarad a többféle szállítási mód, de nem mindegy az, hogy milyen lesz az egyes szállítási módok szállítási teljesítménye, kapacitása illetve ezek ARÁNYA.
Rendkívül lényeges az optimális keverék, az optimális mix megtalálása!

A Nemzetgazdasági Minisztérium elkészítette és közreadta a „Nemzeti Hajózási Stratégia avagy Magyarország és fővárosa a víz felé fordul” című, 2012. szeptemberi dátumozású vitaanyagát.


Ennek tartalmát mérlegeli, értékeli dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök tanulmánya.

A tanulmány itt olvasható



Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2012-11-06 15:32:11

Szükség lenne az NKS előtt még Nemzeti Vasúti Stratégiára is.




Ezt a hozzászólást szerkeszto 2012-11-08 04:19:06-kor moderálta.

alfoldi 2012-11-24 07:26:17

Konkrét próbálkozások:

http://www.fataj.hu/2012/11/232/201211232_TerhelhetobbKamionokSegithetikAFaipart.php

alfoldi 2012-12-08 02:20:50

Egy sajátos vélemény:
"Illés Zoltán hozzátette: a kormány nem hajlandó sem kavicskotrásra, sem a hajózási útvonal szélesítésére forrást adni, mivel az az alapelv, hogy a hajókat kell a folyóhoz alakítani, és nem fordítva. Magyarországnak nem érdeke, hogy 40 ezer helyett 120 ezer konténert szállítsanak vízi úton – még akkor sem, ha a hajón történő szállítás a leginkább környezetbarát –, mivel a belföldi áruszállításnál sokkal versenyképesebb a tengeri hajózás és áruszállítás – vélekedett az államtitkár. Elmondta: a kormány vasútfejlesztésre kívánja fordítani az európai uniós forrásokat, nem pedig belvízi szállításra."
Vajon érdeke-e Magyarországnak az, hogy ugyanezt a 120 ezer konténert közúton szállítsák?
Nem kellene egy hihető mérleget készíteni előbb, és csak azután tenni lehengerlő, fölényeskedő nyilatkozatokat?

alfoldi 2012-12-10 21:32:03

Az előbbi idézet forrása:

http://mno.hu/mezogazdasag/ezt-tervezik-a-dunaval-1113890

További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Országgyűlési képviselők a TTIP-ről »
  • Miért természetes? »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért I. »
  • Kilövési engedély a vízlépcsőre? »
  • A Vidék Alap (VA) létesítéséért »
  • EU-s pályázat és nyilvánosság »
  • A vélemény nélküli MMK »
  • Új elnök és elnökség vezeti a Magyar Építőanyagipari Szövetséget »
  • A használatarányos útdíj bemutatása »
  • A csongrádi vízlépcsőről »
  • Lefojtott mezőgazdaság »
  • Tízmilliárdos állomás-rekonstrukció a MÁV Zrt.-nél »
  • Akadozik az energiahatékonysági projektek finanszírozása »
  • Belső energiapiac: erősödő régiós együttműködés Közép-Európában »
  • Útmutató a hazai ásványvagyon hasznosításához »
  • Kivitelezési szakaszban a közlekedésbiztonsági program »
  • Létrejött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat »
  • Natura 2000, mint idegen gazdasági érdek »
  • A magyar kormányzati döntéseknek a vállalati szektorra gyakorolt hatásai »
  • Nemzeti Hajózási Stratégia »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Magyar Termék Nagydíj Átadás 2011.

    Az ünnepélyes Eredményhirdetés idén is a „Gazdaság Ünnepe” volt. A ceremónián közel ötszáz jelen levő – gazdasági szakember, nemzetközi diplomata és média képviselő – osztozott a díjazottak örömében. Ünnepi köszöntőt mondott Dr. Latorcai János Úr országgyűlési képviselő az Országgyűlés Alelnöke. 2011.-ben 37 pályázó 39 pályázata kapta meg a Magyar Termék Nagydíj® tanúsító védjegy használati jogát. Ebből négy pályázó mindkét benyújtott pályázata méltóvá vált a díjra, két díjazott pályázat viszont két – két pályázó közös alkotása. A Magyar Termék Nagydíjakat Koszorús László Úr országgyűlési képviselő az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának Alelnöke adta át.