
Az alternatív Hajtású Járművek Versenye.
Hetedik alkalommal rendezték meg Győrben az Alternatív Hajtású Járművek Versenyét, a Széchenyi Futam®-ot. E kategóriában Európa legjelentősebb versenyének számító többnapos rendezvényre 250 mérnökhallgató érkezett hazánkból és határainkon túlról, hogy megmutassák egymásnak, az érdeklődőknek és a kételkedőknek egyaránt: rendkívüli kreativitás, nagyfokú innovációs készség jellemzi a saját képességeit és lehetőségeit gyakran alulbecsülő nemzetet.
A jövő mérnökeinek üzenete a hazai járműipar fővárosából. Hatalmas lehetőséget hordoz az alternatív hajtás. Élünk-e vele? Amíg május első napján sokan a pihenést, a kikapcsolódást választották, netán a kétségkívül látványos, fővárosi, ám korántsem alternatív versenyautós parádéra figyeltek, a kisalföldi megyeszékhely belvárosában sűrített levegővel, napenergiával, elektromos árammal hajtott járművek szereztek nem kevésbé látványos, ugyanakkor „természetes”, környezetbarát élményt az érdeklődőknek. Az évek során jelentős fejlődést felmutató, nagykorúvá érett Széchenyi Futam® egyik – talán legfontosabb – célja a kezdetek óta változatlanul a szemléletformálás. Vegyük észre, hogy van alternatívája a zajos, büdös, környezetromboló pöfögésnek, amelyhez úgy hozzászoktunk, hogy szinte el sem tudnánk képzelni nélküle az életünket. Jól példázza ezt az egyik elektromos motorkerékpár sajátos megoldása: a csapat digitális motorhangot épített a járműbe, amely az élményfaktor mellett nyilvánvaló közlekedésbiztonsági funkcióval is bír. Nem kell különösebben járatosnak lennünk a járműipar világában, hogy észrevegyük, amint egyre több autógyár kezd bele alternatív hajtású erőforrások fejlesztésébe. Sőt, egymást érik a prototípusok és szériajárművek bemutatói, s ez a trend a jelek szerint csak erősödni fog a nem is olyan távoli jövőben. Az a tény, hogy a Futam szakkommentátora egy piaci forgalomban elérhető, teljesen elektromos személyautóval érkezett a helyszínre Budapestről, arra utal, hogy egyre inkább jelen időben kell beszélnünk a témáról. A VII. Széchenyi Futam® egyik érdekes színfoltjaként szinte házi versenyt vívtak egymással hazánk műszaki képzést nyújtó felsőoktatási intézményei. Nem maradhattak otthon, hiszen aki számít, itt van, rajthoz áll – nem csupán a presztízs miatt, hanem a figyelő tekintetek okán is. Autógyárak, járműipari fejlesztő vállalatok tucatjával keresik ugyanis a jól képzett, kreatív mérnököket, akik látják, érzik a jövő haladási irányait, s képesek meg is valósítani világot formáló álmaikat. Magyarország ráadásul egyre fontosabb tényezővé kezd válni a nemzetközi járműipari porondon, s nem túlzás azt állítani, hogy Győr a hazai járműipar fővárosa. Nemzetgazdasági szempontból fontos kitörési pontot, történelmi esélyt jelenthet, hogy pár éven belül az alternatív mobilitás világának egyik meghatározó központjává váljunk. A világ vezető autógyártói, energiaszolgáltatói, kutatás-fejlesztés, innováció, tehetséges fiatalok – csak össze kell illeszteni a mozaik elemeit. Ezt a célt szolgálja a Széchenyi Futam főszervezője, Petis László által kidolgozott EJHA-Alternative Mobilitiy stratégia, amelynek elnevezésében az Energia, a Jövő, a Hallgatók, az Alternatív hajtás négyese jelenik meg. A verseny tehát immár túlmutat önmagán, közös jövőnk tudatos formálása kerül a fókuszba. A stratégia sikeres megvalósításához szükség van az energetikai vállalatok, a magyar GDP 20%-át adó járműipari szektor, az egyetemek és a döntéshozók összefogására – komoly kihívás, ám nem lehetetlen küldetés. A VII. Széchenyi Futam® járművei 2012. május 10-12. között Budapesten megrendezésre kerülő 6. RENEXPO Central Europe kiállítson testközelből megtekinthetők, valamint képekkel és videókkal gazdagon ellátott részletes beszámoló a verseny honlapján elérhető. Egy kör a városi pályán - tiszta Monaco!
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|