Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Az Orient vasúti folyosó
2011-11-17 06:05

Az Orient vasúti folyosó

|
Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár nyitotta meg az Orient vasúti árufuvarozási folyosó irányító testületének első ülését 2011. november 16-án, Budapesten. Köszöntőjében úgy értékelte, hogy a korridor kialakítása a megfelelő ütemezésben halad előre. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a magyar résztvevők minden támogatást megadnak a létesítést célzó nemzetközi erőfeszítések sikerre viteléhez.


Az irányító testületet megalapító egyetértési nyilatkozatot a magyar uniós elnökségi időszak szakpolitikai tevékenységét lezáró júniusi közlekedési tanácsülés alkalmából írták alá Ausztria, Bulgária, Csehország, Görögország, Magyarország, Románia és Szlovákia szakterületi vezetői. A kilenc európai árufuvarozási folyosó közül az Orient érinti a legtöbb országot, Prágából Bécs és Pozsony, majd Budapest érintésével jut el Bukaresten keresztül Konstancáig, illetve Vidinen és Szófián át Athénig.

A teherkorridor létesítésére vonatkozó uniós előírások nem az infrastruktúra fejlesztésére köteleznek, hanem az adott műszaki paraméterek mellett kívánják minél magasabb szintre emelni a szolgáltatási színvonalat. A folyosók menetvonalak összességéből állnak, a rendkívül rugalmas struktúrában az érintett vasútvonalak köre akár évente is változhat, miközben a fő irányok nem módosulnak. A határokon átnyúló speciális menetvonalak más előnyök mellett nem vonhatóak vissza két hónapon belül, forgalmi akadály esetén a személyvonatokkal azonos prioritást kapnak, és egyetlen, az egész korridoron hatáskörrel rendelkező kapacitáselosztó központtól lehet igényelni őket.

Az irányító testület – amelyben Magyarországot Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár képviseli – egyebek mellett a kapacitáselosztási keret koncepciójáról folytatott vitát. A korridor megvalósulásával hatályba lépő hálózati üzletszabályzatot 2012 végén meg kell hirdetni. Így a szabályozási hátteret jelentő kapacitáselosztási keretet legkésőbb a jövő év végéig el kell fogadniuk a résztvevőknek. Az árufuvarozási folyosó működése a tervek szerint 2013 végén indulhat meg. A megbeszélésen megfigyelőként jelen voltak az Európai Bizottság, Németország és a Deutsche Bahn képviselői is.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

 

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Francia többsávos, koncentrikus körforgalmak »
  • Különböző úttípusok egymást követő sorozata egyazon úton »
  • Sávszámok és sebességek a holland A2 autópályán »
  • Újrapozicionálás vagy a káosz elmélyítése? »
  • Tisza és árvizei »
  • A tervezési sebességről a szolgáltatási színvonalra helyezzük át a súlypontot »
  • Az elkerülő utakért, a környezeti kapacitásért »
  • Az autómentes Tisza-partért »
  • Egy párbeszéd kezdete? »
  • Nem kellett volna inkább disztingválni? »
  • A vízgazdálkodás XXI. századi stratégiája »
  • Vélemény a Gyorsút nevű ÚME tervezetről »
  • Hajókázna-e ma Vedres István a Tiszán? »
  • A Szeged–Makó tram-train »
  • A szegedi Déli-hídról »
  • Az építő és a romboló Tisza »
  • Szegedi árapasztó csatorna és az első hivatalos, elutasító vélemény »
  • Dán úttípusok »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért IV. »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért III. »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    29 30 31 01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 01
    Legfrissebb képtárak

    Célkeresztben a vízgazdálkdás

    A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Agrárkamara, és a Magyar Mérnöki Kamara Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata hívta a szakembereket a vízgazdálkodás változásait és korszerűsítési folyamatait tárgyaló konferenciára.