Trendek
Trendek, viszonyok, lehetőségek
|
|
A nyitott szemmel járó, logikusan gondolkozó emberek a világ elmúlt éveinek,mondjuk úgy 2001. szeptember 11. óta bekövetkezett eseményeit látva mind azt kérdezik: Mi történik? Egyre erősödő erőszakhullám, háborúk, kézzelfogható hazugságok, megszállás, megrendezett támadások, társadalmi zavargások, elszegényedés, romlás és halál.” Mi történik itt? Miért történik ez velünk?
tovább »
|
Megjelent egy 123 oldalas kis könyv, melynek elolvasásához szeretne kedvet csinálni dr. Rigó Mihály ny. mérnök.
A könyvet egy francia professzor, Serge Latouche írta „A Nemnövekedés diszkrét bája” címmel. Az emberiség azzal hitegeti magát, hogy a Földön a gazdaság állandó növekedése normális folyamat. Elég lenne arra gondolni, hogy az ezekhez szükséges erőforrások mennyisége viszont nem végtelen.
tovább »
|
Ma a diákok közül túl sokan járnak iskolába szőlői autóval. Dr. Rigó Mihály ny. mérnök e dolgozat írója javasolja a diákbérlet eltörlését, azaz a diákság ingyenes közösségi közlekedés használatát.
tovább »
|
Úgy tűnik, mintha a Világ sokszínű, rendkívül változatos, szinte kiismerhetetlen kavargás lenne. Valójában azonban csak a profitra kell odafigyelni és a jelenségek sokszor sokat egyszerűsödnek. A világ mai valódi modelljét a dolgozat írója dr. Rigó Mihály ny. mérnök elnevezte firenzei modellnek.
Közel 600 éve nem vesszük észre a világunk lényegét?
tovább »
|
Miért nem halad előre a számítógépes fordítás ügye? - teszi fel a kérdést dr. Rigó Mihály. Megállapítja, hogy nyelv és a számítógépes fordítás hatalmas és gyönyörű téma. Összeállított az elérhető anyagok egy részéből a laikusoknak is érthető írást. A régebbi kor a durva németesítésé volt, ami nagyon hasonlított a maira, a durva angolosításra.
tovább »
|
A hazai közutak tervezési előírása, szabványa „A közutak tervezési szabályzata”, a KTSZ, nevű útügyi műszaki előírás.
Többször, több ok miatt is javasolta már dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök ennek újragondolását.
Most csak egyetlen okot hoz most fel: nem lehet jó előírás, amely alapján az alábbi helyzetek, állapotok megtervezhetők, előállhatnak.
tovább »
|
Kiegészített változat!
A közel 125 év alatt nagyot fordult a világ, hiszen a korábban Szegedhez képest fele nagyságú Temesvárból Szegednél kétszer nagyobb lakosságú város lett! Szeged népessége csak a kétszeresére, míg Temesváré nyolcszorosára nőtt.
Mi volt a hatalmas növekedés-különbség oka?, teszi fel a kérdést dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök, ny. mérnök.
tovább »
|
A WHO – az Egészségügyi Világszervezet - megjelentette a „Globális helyzetjelentés a közúti közlekedésbiztonság 2015” című kiadványát, mely a dolgozat alapja. A benne található adatok képezik a jelen elemzés alapját. Valószínűen sokkal lazább a kapcsolat a sebesség és a halálestek között, mint ahogyan ma gondoljuk.
tovább »
|
E kérdést vizsgálja a Szegeden élő dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök és okl. építőmérnök.
tovább »
|
Nem kellene felélni a ma határtalan kapzsiságával a jövőt. A profitért folyó harc tönkreteszi a Földet, egy szakadék felé rohanunk - vélekedik dr. Rigó Mihály
okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. A profithajszolók ennek ellenére még azt az elemi tényt sem szándékoznak megérteni, hogy véges mennyiségű alapanyagok mellett képtelenség az állandó, azaz a végtelen gazdasági növekedés. Sőt, sokan az állandó gazdasági növekedést is fenntartható fejlődésnek tartják, ez pedig maga a fából vaskarika.
tovább »
|
Migráció vagy a hódítás kezdete?
Az írás egy helyzetelemzés dr. Hajtó Ödöntől 2015 nyarán, melynek aktualitását az Európa felé megindult menekültáradat adja.
A migrációs hullámot olyan demográfia okok indították el, melyek évtizedekkel ezelőtt is előreláthatók voltak, de mind a társadalomtudományok, mind a politikusok lekésték az ezzel való foglalkozást, most pedig technikai megoldással – kerítés, vagy fal – próbálkoznak, holott ez nem műszaki kérdés.
tovább »
|
Ma így-úgy rengeteg energiát használunk. A fejlettnek mondott gazdaság ma kőolajra alapozott, kőolaj-gazdaság. Közlekedésünk így kőolaj alapú közlekedés. Napjaink eseményei igazolják, hogy nem a piac határozza meg a kőolaj árát. A dolgozat írója szerint a Nemzeti Közlekedési Stratégia legfőbb feladata az lett volna, hogy meghatározza az ország személy-, és teherszállítási feladatára az alágazati (tehát a közúti, a vasúti, a vízi, és légi szállítási feladatrészesedést) arányokat, az ún. modal splitet. Mivel ez sajnos nem készült el, javasolja az arányok meghatározását egy olyan matematikai modellel, melynek célfüggvénye a kőolaj felhasználás minimuma.
tovább »
|
2014. december 2-án országos kerékpáros konferenciát tartottak Budapesten, melynek mottója sajnos a „Bringázni élmény!” volt.
tovább »
|
Az Európai Parlament 2014. jan. 15-én elfogadta a közbeszerzések új irányelveit. Ezeket 2016. ápr. 18-ig be kell ültetni a tagállamok jogrendszerébe.
Magyarországon az új elveket, az új koncepciót, az EU-s direktívát, az államreform bizottság tárgyalta, a kormány pedig már el is fogadta. A közbeszerzés reformjáról fogalmazza meg gondolatait dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök.
tovább »
|
IV. Kutatói Blog és Weboldal Találkozó
A 2010-ben elindított sorozatot folytatva idén negyedik alkalommal rendezzük meg a Kutatók a Neten - Kutatói Blog és Weboldal Találkozót.
tovább »
|
Mi az oka annak, hogy az elmúlt 25 évet a magyar társadalom negatívan ítéli meg?
Ennek kiderítése céljából az Eurostat adatait elemzi dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök.
Talán az is kiderül a grafikonokból, hogy miért vettek eddig csak kevesen Bécsben cukrászdát, mi miatt mennek el orvosaink, fiatal szakembereink, mitől van éhezés!
Módosított változat.
tovább »
|
A gazdasági növekedés ökológiai és társadalmi feltételei és korlátai alcímmel 2014. június 4-én az Országház Delegációs termében rendezett műhelykonferenciát a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Közép-Magyarországi Zöld Kör.
Ahogy lehetséges az előadások gerincét képező PowerPoint fájlokat is közölni fogjuk.
tovább »
|
A vízenergia-termelés körül évek óta heves viták dúlnak hazánkban, melyekben a felek legtöbbször elbeszélnek egymás mellett. Mélyebb vizsgálatokra és hatékonyabb kommunikációra van szükség.
A vízenergia-termelés vízgazdálkodási, környezeti és társadalmi vonatkozásait elemzi e cikkében Mészáros Csaba. Véleménye szerint a problémákat nem szabad a szőnyeg alá söpörni, nyíltan beszélni kell róluk, és a létesítményeket esztétikusan és multifunkciósan kell kialakítani.
tovább »
|
Gróf Károlyi Ferenc a meglévő tanyák bábájaként a szabad vallásgyakorlással, autonómiával, építési faanyaggal és három éves adómentességgel biztosított „inkubátor”-t a tanyavilág megszületéséhez. S ma a XXI. század – kétségtelen összetettebb viszonyai között – mit tudunk tenni, milyen áldozatot (állami) vállalunk a magyar értékek megőrzéséért, korszerűsítését, s új progresszív tanyák megszületéséért? Teszi fel a kérdést Bodonyi Csaba DLA, Széchenyi- és Ybl-díjas építész.
tovább »
|
dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök véleménye szerint a lezáratlan viták értelmetlenek és károsak. Vitakultúránkat nem lehetne jobb példákon bemutatni, mint a hazai népesedésről és a településfejlesztésről lefolytatott viták esetén.
Az eddigi vitáinkból rengeteget lehetne tanulni, mellyel eredményesebbé, rövidebbé tehetnénk az új vitáinkat! Érdemes tehát a nagy vitákat elemezni!
tovább »
|
|
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
01
|
|
|
|