Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Gazdaság

Gazdaság

A műszaki reálértelmiség szerepe a gazdasági folyamatokban

Országgyűlési képviselők a TTIP-ről

A TTIP olyan, mint egy állatorvosi ló, mert a mai kapitalizmus modell minden jellegzetességét tartalmazza. Bemutatása sokat segít a mai világunk megértésében. Ebben segít eligazodni dr. Rigó Mihály ny. mérnök.
A dolgozat elején újságírói, a végén országgyűlési képviselői vélemények olvashatók.

tovább »

Miért természetes?

Magyarország az EU negyedik-ötödik legszegényebb országa. Ha a szakember áru, akkor annak előállítási költségei vannak, amelyet a vevőnek meg kell fizetni.
Lassan tragikussá válik a magyar orvosok, szakemberek, szakmunkások kivándorlása a kinti magasabb bérért. A magyar társadalom emiatt vergődik, és nem akarja tudni megtalálni ennek az ellenszerét. A cikk írója egy lehetőségre szeretne javaslatot tenni. Számítani kell azonban arra, hogy esetleges megvalósítása nagy ellenállásba fog ütközni, mert gazdasági érdeket sért, profitot csökkent.
tovább »

A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért I.

Dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök szorgalmazza az eladósított ország pénztelenségét jobban figyelembe venni, a pénznek, mint elemi döntési tényezőnek a mindenkori kiemelését, a pazarlás csökkentését az úthálózat-fejlesztési döntéseknél is.

tovább »

Kilövési engedély a vízlépcsőre?

Írásra késztette dr. Rigó Mihályt egy előadás 2014. IV. 16-án, Mayer István úrtól, aki a VITUKI igazgatója volt.
„A VITUKI-ban folyt a nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos tervezés, és az akkori állami vezetők érzékelték azt, hogy nincs már elég pénz, és szerettek volna kilépni ebből a történetből, de hát nem lehetett az akkori környezetben. [...] Egy Brezsnyev ellenjegyezte papírból nem lehet csak úgy kilépni, és akkor eljött hozzánk a VITUKI-ba az akkori miniszterelnök, Lázár György és Aczél György.”

tovább »

A Vidék Alap (VA) létesítéséért

Lassítható-e, megállítható-e egy öngerjesztő folyamat? Teszi fel a kérdést dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök.

A vízfej-vita időről időre fellángol, majd elhal, évtizedek óta tart. Talán a legrégebb óta vitatott témáink egyike. Mintha nem tudnánk, de még inkább mintha nem is akarnánk megtalálni a megoldást. A szerző megoldásként kínálja a Vidék Alapot, mint a főváros és a fővároson kívüli országrész, a vidék, együtt fejlesztésének eszközét, a vidékfejlesztés valódi intézményét.
tovább »

EU-s pályázat és nyilvánosság

Ha a projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósulnak meg, akkor a kedvezményezett alapvető tájékoztatási kötelezettségeiben segítségére lehet a Mérnökkapu.hu portál.
tovább »

A vélemény nélküli MMK

Kezdjünk új lapot. Javasolja dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök.
Ne javasolgassunk tovább. Ne könyörögjünk azért, hogy ellentmondhassunk. Nem kell utánuk kapkodnunk, hanem le kell róluk válnunk. Logikus volt, amit megpróbáltunk.

tovább »

Új elnök és elnökség vezeti a Magyar Építőanyagipari Szövetséget

Új elnökséget és új elnököt választott a Magyar Építőanyagipari Szövetség (MÉASZ) 2013 májusában. A magyar építőanyag-ipar anyagfajtánként szerveződött szakszövetségeit az 1990-es évek közepe óta összefogó szervezet az Ytong falazóelemek gyártójának ügyvezetőjét, Vidor Győzőt bízta meg a vezetéssel. A új elnöksége feladatául az építőanyag-ipar valaha volt legsúlyosabb válsága elleni küzdelmet kapta a Szövetség tagjaitól.

tovább »

A használatarányos útdíj bemutatása

2013. június 6-án Szegeden kezdődött a megyei iparkamarában az az előadás sorozat, melynek során minden megyeszékhelyen ismertetik a néhány hét múlva bevezetni szándékolt útdíjat. A szegedi volt az első, 7-én már Kecskeméten lesznek.
tovább »

A csongrádi vízlépcsőről

Országgyűlési felszólalást idéz dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök a magyarországi vízgazdálkodás ellentmondásosságának illusztrálására.

Vajon Magyarország földrajzi helyzetének megfelelő intézkedések történtek-e? Beszédes József reformkori vízimérnök intelmeit tekinti vezérelvnek, használja cikke mottójaként.
tovább »

Lefojtott mezőgazdaság

A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal 2012-ben elkészítette anyagát Nemzeti fejlesztés 2020 (OFTK) címmel, melynek egyeztetési változatának forrása a tanulmányban olvasható.
Magyarország földje Terra Benedicta. Kevés ilyen hely van a világon. Tudjuk-e, megbecsüljük-e? A nemzeti fejlesztés dokumentumában ezt vizsgálja dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök.

tovább »

Tízmilliárdos állomás-rekonstrukció a MÁV Zrt.-nél

Tízmilliárdos állomás-rekonstrukció a Máv Zrt.-nél

Felhatalmazást kapott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től a MÁV Zrt., az állomásfejlesztési és ügyfélszolgálati projekthez támogatási szerződésének aláírására. A projekt összértéke 9,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatás, amely a Közlekedés Operatív Program (továbbiakban KÖZOP) keretében valósul meg.
tovább »

Akadozik az energiahatékonysági projektek finanszírozása

Az óriási érdeklődés miatt rövid időn belül kimerült több energiahatékonysági és megújuló energia projektekre szánt uniós pályázati keret és felfüggesztették azokat. Az LMP már évekkel ezelőtt kidolgozta a Zöld Beruházási Alap tervét, ami folyamatos finanszírozási lehetőséget biztosítana zöldgazdasági célokra, és ezáltal Magyarország egyik gazdasági kitörési pontjává válhatna.
tovább »

Belső energiapiac: erősödő régiós együttműködés Közép-Európában

Az Európai Unió szakminisztériumi vezetői a belső energiapiac megvalósításának előrehaladásáról szóló bizottsági közleményről és az újszerű bioüzemanyagokra való átállást ösztönző irányelv-módosítási javaslatról egyeztettek 2013. február 22-én, Brüsszelben. Az Energia Tanács ülésén Horváth Attila Imre zöldgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár vezette a magyar delegációt.

tovább »

Útmutató a hazai ásványvagyon hasznosításához

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzeti Energiastratégiában foglaltaknak megfelelően, szakmai-iparági szereplőkkel kidolgozta az Ásványvagyon-hasznosítási és készletgazdálkodási cselekvési tervet. A közigazgatási egyeztetéssel párhuzamosan megindul a kormányzati honlapon közzétett szakmapolitikai dokumentum társadalmi véleményeztetése is.
tovább »

Kivitelezési szakaszban a közlekedésbiztonsági program

Az Új Széchenyi Terv személyi sérüléses közúti balesetek megelőzését célzó fejlesztéseket tartalmazó csomagja a hazai közlekedéspolitika egyik legfontosabb kezdeményezése. A támogatási szerződéssel rendelkező közlekedésbiztonsági beruházások teljes értéke meghaladja az 55 milliárd forintot.
tovább »

Létrejött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat

A Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) felállásával a tavalyi év végén lezárult a kormányzati informatika konszolidációjára 2011 júliusában elindított Nemzeti Hálózatfejlesztési Projekt első fázisa.
tovább »

Natura 2000, mint idegen gazdasági érdek

Mit tehet a reálértelmiség, amikor munkája során belekényszerítik irracionális, következetlen – sem a nemzeti, sem a helyi érdekeket nem szolgáló – bürokrata útvesztőkbe. A politikusok és a jogászok dolga, hogy rendet vágjanak a káoszban. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy csak ”bizonyos brüsszeli” szempontok szerinti döntéseket hoznak. Ne csodálkozunk azon, „ha nem főz a szakács, akkor főz a kukta”. Ezt tette dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök, amikor górcső alá vette az építőmérnök munkáját megkeserítő, a gazdaságot feleslegesen terhelő előírásokat, konkrétan a Natura 2000 fonákságait hazánkban.
tovább »

A magyar kormányzati döntéseknek a vállalati szektorra gyakorolt hatásai

Országházban csaknem két órán keresztül tárgyalt a Magyarországon működő legnagyobb német vállalatok képviselőivel, a Német Üzleti Fórum keretében.
tovább »

Nemzeti Hajózási Stratégia

Kezdetben a vízi szállítás helyére a vasúti lépett, majd ezt is lecserélte a közúti.
Biztos az, hogy a jövőben is fennmarad a többféle szállítási mód, de nem mindegy az, hogy milyen lesz az egyes szállítási módok szállítási teljesítménye, kapacitása illetve ezek ARÁNYA.
Rendkívül lényeges az optimális keverék, az optimális mix megtalálása!

tovább »
További események »
Rovat legfrissebb hírei
  • Országgyűlési képviselők a TTIP-ről »
  • Miért természetes? »
  • A tényekhez igazodó úthálózat-fejlesztésért I. »
  • Kilövési engedély a vízlépcsőre? »
  • A Vidék Alap (VA) létesítéséért »
  • EU-s pályázat és nyilvánosság »
  • A vélemény nélküli MMK »
  • Új elnök és elnökség vezeti a Magyar Építőanyagipari Szövetséget »
  • A használatarányos útdíj bemutatása »
  • A csongrádi vízlépcsőről »
  • Lefojtott mezőgazdaság »
  • Tízmilliárdos állomás-rekonstrukció a MÁV Zrt.-nél »
  • Akadozik az energiahatékonysági projektek finanszírozása »
  • Belső energiapiac: erősödő régiós együttműködés Közép-Európában »
  • Útmutató a hazai ásványvagyon hasznosításához »
  • Kivitelezési szakaszban a közlekedésbiztonsági program »
  • Létrejött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat »
  • Natura 2000, mint idegen gazdasági érdek »
  • A magyar kormányzati döntéseknek a vállalati szektorra gyakorolt hatásai »
  • Nemzeti Hajózási Stratégia »
  • Eseménynaptár
     « 
     » 
    H K SZ CS P SZo V
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 01 02 03 04
    Legfrissebb képtárak

    Magyar Termék Nagydíj Átadás 2011.

    Az ünnepélyes Eredményhirdetés idén is a „Gazdaság Ünnepe” volt. A ceremónián közel ötszáz jelen levő – gazdasági szakember, nemzetközi diplomata és média képviselő – osztozott a díjazottak örömében. Ünnepi köszöntőt mondott Dr. Latorcai János Úr országgyűlési képviselő az Országgyűlés Alelnöke. 2011.-ben 37 pályázó 39 pályázata kapta meg a Magyar Termék Nagydíj® tanúsító védjegy használati jogát. Ebből négy pályázó mindkét benyújtott pályázata méltóvá vált a díjra, két díjazott pályázat viszont két – két pályázó közös alkotása. A Magyar Termék Nagydíjakat Koszorús László Úr országgyűlési képviselő az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának Alelnöke adta át.