Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma Az autómentes Tisza-partért
2016-02-13 05:34

Az autómentes Tisza-partért

|

A közlekedés helyett a rekreáció legyen a szegedi rakpart funkciója!

A dolgozat írója dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök érdekes, és ma is vállalható gondolatokat talált a 100 évnél idősebb helyi lap, a Délmagyarország, digitalizált változatának cikkei között.
Megkereste a korábbi tervezői elképzeléseket is.

A Tiszán és a Maroson a hajózás hőskorában hajók tömege szállította Szegedre a fát, a követ, az építőanyagokat, de főleg az erdélyi sót. A hajók a szegedi belvárosban lévő Tisza-parton kötöttek ki a kezdetektől fogva. Az 1879-es nagy árvíz után újjá kellett építeni a várost. Ebben az időben a magyar állam rakpartot épített ki a kikötő hosszában. Itt szabadultak meg terhüktől a hajók, és rakták át rakományaikat vasútra és főleg lovas kocsira, melyekkel eljuthatott az áru a rendeltetési helyére. Igazi kikötői élet folyt itt. Ma logisztikai központnak hívnánk, vagy közlekedési, szállítási eszközváltó helynek neveznénk, ha még ma is létezne.

Megszűnt ez a funkció a hajózásmegszűntekor, hiszen a vasút kiszorította a folyami szállítást. Ott maradt egy kiépített üres, nagy felület a város közepén, a Tiszával párhuzamosan. Sajnos éppen rosszkor! Hiszen ez az időszak volt az, amikor a közlekedés-szervezők döntéseikkel az autózásnak kedveztek, azt preferálták. Pillanatok alatt meglátták a rakpartban az út lehetőségét. A következő pillanatban már be is tódult az autósok tömege. A város és a Tisza kapcsolata elszakadt, a klinikai negyed nyugalma megszűnt.

A szegedi Déli-híd megépülte után új helyzet áll elő, melyre már ma készülni kellene. A dolgozat írója arra keresett és talált érveket, hogy a rakpart közlekedési funkciója szűnjön meg és helyette lépjen be a rekreáció.

 

A dolgozat itt olvasható>>

 

 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
További események »
Eseménynaptár
 « 
 » 
H K SZ CS P SZo V
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 01 02 03 04
Legfrissebb képtárak

200 éve született Bodoki Károly

Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez. 200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.

GRAN-PRIZE Interdiszciplináris díj

A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin. A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.