Felhasználónév: Jelszó:
Regisztráció
Mernokport.hu
Mérnökkapu.hu Szakma A Szeged–Makó tram-train
2015-11-01 04:47

A Szeged–Makó tram-train

|

Mi az a tram-train? Egy angol szavakból álló szószörny. A tram=villamos, míg a train=vonat, szerelvény, vasút. Az angol név szó szerinti jelentése: villamos-vasút. A mai magyar név nem túl szellemesen: vasút-villamos. Ez szintén értelmetlen. Pontosan villamos a vasúton, de ez névnek hosszú. Megszoktuk, hogy a vasúton a vasúti kocsik, vonatok járnak. Megszoktuk, hogy a városokban villamossal utazunk. Mivel rendes magyar neve nincs, és nehéz ezeket az angol szavakat kimondani, a továbbiakban a tram-traint a TT-vel helyettesítjük.

A szegedi elővárosi közlekedést teszi központba az elemzett tanulmányterv. Teszi ezt azzal a szándékkal, hogy ezzel támassza alá a szegedi Déli-híd építését. A korábbi közlekedésfejlesztési anyagok az elővárosi közlekedés szinte egyetlen letéteményesének, megoldójának a TT-t állítják be.


Az elemzett tanulmányterv azonban rávilágít arra, hogy a TT-n túl is van világ, hiszen mára megjelentek már a környezetbarát autóbuszok és egyre jobban az elektromos meghajtású buszok, az ismert és bevált trolibuszok mellett.


Mellékesen az is nyilvánvaló lesz a tanulmányterv segítségével, hogy a TT a lehető legdrágább megoldása a felvetett témának.


Ezen előfeltevéseket elfogadva, nyilvánvaló az, hogy a felismerés után másfajta mintakeresztszelvényűnek kell lennie a szegedi Déli-hídnak,mint amilyen a TT-hez kellene.


Dr. Rigó Mhály tanulmánya itt olvasható>>



 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Kommentek

alfoldi 2015-11-20 20:03:45

"Tarlós István a Budapestinfón: BKV-finanszírozás, CAF-villamosok, segélyhívó oszlopok
2015. november 20."

"A kormány még valóban nem döntött a hosszú távú finanszírozásról, mindenesetre én továbbra is bízom a miniszterelnökben és több miniszterben, és bízom a megegyezésben – hangsúlyozta a főpolgármester. Tarlós István úgy fogalmazott: örülne, ha Lázár nem foglalkozna a budapesti tömegközlekedéssel, „a Szeged-Hódmezővásárhely kötött épülő villamosvonal nagyjából 102 év alatt fog annyi embert szállítani, mint a BKV 2 hónap alatt, ha én ezt nem bolygatom, neki sem kéne piszkálnia a főváros tömegközlekedését”. A főpolgármester azt mondta: ha a BKV hosszú távú finanszírozásának kérdése az év végéig nem oldódik meg, azt fogja ajánlani, hogy a fővárosi tömegközlekedést az államnak adják át, „akár a kancelláriaminiszternek, azzal a kikötéssel, hogy ugyanannyi forrásból oldják meg a feladatot, mint amennyi most a Főváros rendelkezésére áll”."

http://budapest.hu/Lapok/2015/tarlos-istvan-a-budapestinfon-bkv-finanszirozas-caf-villamosok-segelyhivo-oszlopok.aspx

alfoldi 2015-11-21 20:06:55

Nemrég fejeződött be Szeged villamos hálózatának felújítása.
Helytelen a dolgot felújításnak csúfolni, mert a régi már annyira le volt pusztulva, annyira el volt hanyagolva, hogy azt teljesen fel kellett szedni és az egészet újraépíteni a Föld középpontjától a sínkoronáig, új sínekkel természetesen.

Már a tervezés idejében elindult az ellenkezés, melynek lényege: jó ez az újjáépítés, de képes lesz-e a város fenntartani. Miből termeli ki az amortizációt ez a beruházás, amikor az utasszám egyre fogy, a felújítás ellenére is!
A villamosjegyek ára nem csökken, hanem emelkedik, amely megint a lefelé szálló spirál felé nyomja a folyamatot.

Most mintha mindezt elfelejtettük volna. Jön a tram-train.

Ezt ki fogja fenntartani? A MÁV? Ugyan miből? A város, de melyik? Szeged, Makó? Miből?
Nem kellene ezt minden építés ELŐTT eldönteni?

Avagy: majd fizet a magyar adófizető, kerül, amibe kerül!


További események »
Eseménynaptár
 « 
 » 
H K SZ CS P SZo V
31 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 01 02
Legfrissebb képtárak

200 éve született Bodoki Károly

Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez. 200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.

GRAN-PRIZE Interdiszciplináris díj

A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin. A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.