2013-12-08 10:36
Vélemény az NKS Stratégiai dokumentációjáról
|

Dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök okl. építőmérnök szerint a NKS fő funkciója a közlekedési munkamegosztást jelentő arányok meghatározása.
A mai arányok meghatározása után következne a tervezett arányok rögzítése, majd végül a különbség kikényszerítéséhez szükséges különböző eszközök definiálása. Sajnos a 2013-as NKS nem ilyen elveken alapul.
Úgy tűnik, hogy továbbra is az olaj alapú közlekedés kiszolgálója az NKS, mellyel tetemes költségeket okoz a társadalomnak és tovább rontja környezetünket, gerjeszti a klímaváltozást. Mit is lehetne, kellene tenni? A dolgozat írója szerint meghatározni minden előtt (nem hosszútávon vagy nagytávon, hanem holnap!) a mai munkamegosztás módosítási lehetőségeket, az alábbi sorrendben, majd elérni az új arány beállásához szükséges elmozdulásokat! - Miként fejleszthető a vízi szállítás? - Miként fejleszthető a vasúti szállítás? - Ami megmarad, azt a közúti szállítás kénytelen megoldani. A légi szállítás sajnos már majdnem külön világ nekünk. Hasonlóan külön világ a csővezetékes szállítás is. A "Vélemény a Nemzeti Közlekedési Stratégia dokumentumáról" teljes szövege itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Kommentek
alfoldi 2013-12-08 12:26:04
Eleink még tudtak jól élni:
http://index.hu/bloghu/timelord/2013/12/07/hogyan_utaztak_a_kogazdagok
alfoldi 2013-12-28 09:29:52
Az Ikarusz dicső múltja:
http://www.origo.hu/auto/20131220-egy-ikarus-ami-negyven-eve-resze-az-utcakepnek.html?sec-top
alfoldi 2013-12-28 10:04:44
Csak én nem látom a nyilatkozatban a hazai fejlesztést?
Vajon miért nem jut ez eszébe a miniszternek a hazai járműgyártás?
http://www.magyarhirlap.hu/utemezett-a-vasuti-jarmufejlesztes
alfoldi 2014-01-07 11:57:26
Vajon miféle egyéni érdekei lehetnek a hazai gáncsoskodóknak?
Megtehetik?
A hazai autóbusz klaszter és sikerei:
http://www.autobuszklaszter.hu/miert-erdemes-magyarorszagnak-autobuszt-gyartani/
http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20130930-lego-elemekbol-epul-a-magyar-elektromos-busz.html
http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20131202-minden-megrendelt-magyar-gyartmanyu-busz-7-8-uj-munkahelyet-teremtene.html
Itt a rengeteg roncs busz, igény tehát bőven lenne ezekre a csodás járművekre!
Gyártó is akadna, nem is akármilyen!
Mégsem!
Vajon miféle egyéni érdekei lehetnek a hazai gáncsoskodóknak?
alfoldi 2014-01-17 16:11:07
Az elektromos autózás igyekezete:
http://mno.hu/belfold/orban-paks-nelkul-nincs-versenykepesseg-1205834
alfoldi 2014-02-16 23:52:02
A német SIEMENS-nek az USA-ba eladott mozdonyait az USA-ban kell legyártani!
http://figyelo.hu/cikkek/amerikai-mozdony-biznisz
Nálunk miért nem ilyen a közbeszerzés?
Hozzánk miért nem gyűrűzik be ez a fajta közbeszerzés?
Nálunk miért nincs pl. ilyen módon is hazai járműgyártás?
Debrecenben spanyol, Szegeden lengyel, Miskolcon cseh, Budapesten pedig német villamost vettek.
Ez normális?
Ez nem tűnik fel senkinek?
alfoldi 2014-02-17 12:37:23
Itt a hazai járműgyártás egyik megoldási modellje (az előbb ismertetett amerikai közbeszerzési mód után!):
http://index.hu/belfold/2014/02/16/trolitortenelem/
"Kezdetben szovjet MTB 82-es trolikból állt a flotta, 1953-ig összesen 53 érkezett belőlük, később az Ikarust bízták meg az utánpótlással. Az IK-60T típus az IK-60-as busz tervei alapján készült, az első trolikban még teljesen szovjet gyártmányú alkatrészek voltak, majd előbb a motort, később a menetkapcsolót és a többi fő alkatrészt is itthon gyártották."
"A magyar troligyártás nagy pillanata 1974-ben jött el: a BKV Trolibusz kollektívája 37 nap alatt megépítette az IK-260-T1-es trolit. A mérnökök és a műszaki csapat is sokszor dupla műszakban dolgoztak, hogy egy Ikarus-busz karosszériáját felhasználva újra magyar trolit építsenek. " 37 nap alatt!
Ma, tényleg nem tudnánk?
Kinek érdeke ez a gyors "elbutulásunk, felejtésünk"?
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
|
|
Legfrissebb képtárak
|
Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez.
200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.
A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin.
A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.
|
|