2013-12-01 09:20
Vélemény a Nemzeti Közlekedési Stratégiáról
|

A koncepció: felfogásmód, nézőpont, meglátás, elgondolás, valamely mű alapeszméje, míg a
stratégia a hadvezetés tudománya; a szervezett, nem fegyveres küzdelem tervezése és irányítása során alkalmazott eljárások összessége.
Ez két külön dolog! Mégis! A Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) közel 500 oldalt író Ötök csapata szerint a műfaj nem koncepció, nem stratégia, hanem előzetes koncepció.
Az előzetes koncepció logikája az általuk készített séma, amely alatt koncepciót is és a stratégiát is értik, mely eléggé zavaros valami, hiszen az előzetes koncepció egyik sem és mégis minden!
Mintha a tézisek lennének a koncepció, és az NKS, már a neve miatt is maga a stratégia. A stratégia nem lehet koncepció! A Tézisek alcíme az elérendő célok. A jövőképek véletlenül nem ugyanezek? A cselekvési listák pedig már nem maga a stratégia? De, ha az, akkor miért van külön? A végén az előzetes koncepció előre rögzíti esetleg a stratégia végeredményét? A Nemzeti Közlekedési Stratégiáról (NKS) részeiről, úgymint az I. kötet: Előzetes koncepció és stratégiáról, valamint a II. kötet: Helyzetképről alkotott véleményt dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. Dr. Rigó Mihály véleménye itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Kommentek
alfoldi 2013-12-01 23:58:53
NKS címen a KKK által 2012. XII. 1-ig közreadott anyag összes oldalszáma: 3560.
Ez tényleg így normális?
alfoldi 2013-12-04 05:11:39
A Szeged-Budapest távolság mondjuk 170 km.
Ezt az IC 2 óra 20 perc, azaz 2,3 óra alatt küzdi le. Ugyanez személyautóval 1,5 óra. Majdnem 1 óra a különbség!
Ráadásul személyautóval már két utas esetén olcsóbb is az utazás, mint vonattal.
Drágábban és lassabban!
Ezt mitől is nevezik közlekedéspolitikának?
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
28
|
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
Legfrissebb képtárak
|
Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez.
200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.
A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin.
A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.
|
|