2013-10-25 05:15
Vélemény az IKOP-ról
|

Nincs olyan mérnöki feladat, amelyet csak egyetlen módon lehetne megoldani! Ezt kezeli le a mérnöki tanulmányterv.
Most az új hétéves ciklus elején a tanulmánytervek szezonjának kellene lenni. Kár hogy nincs így. Minden feladat esetén fel kell tárni a lehetséges megoldási változatokat, azokat teljesen azonos szempontrendszer szerint minősíteni kell, végül a kompromisszumos megoldást ki kell választani.
Bár ki lehet hagyni a tanulmánytervet – melyre számos példa van –, de ez rossz döntés! Megdrágítja, és időben kitolja a kivitelezést.
Véleményt formált az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 3.0 (2013. szept. 30.) verziójáról dr. Rigó Mihály okl. erdőmérnök, okl. építőmérnök. (Ez a program a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium honlapján itt található.) Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programmal kapcsolatos véleményében még azt is kockáztatja, hogy esetleg nem minden leírt tétele része az IKOP-nak, de fontossága miatt csak remélni tudja, hogy valamely más operatív programnak része lehet.
Az egyik alapvető kritikája, hogy az IKOP még csak meg sem említi a mérnöki tanulmányterv kategóriáját, amikor tervekről esik szó. A dolgozat itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Kommentek
alfoldi 2013-11-24 11:02:57
Egy a sok magyar remekműből:
http://www.origo.hu/auto/20131122-a-legszebb-magyar-busz-ikarus-55-66-bemutato.html?sec-3
alfoldi 2013-11-25 16:49:13
Csak így tovább!
http://www.origo.hu/itthon/20131125-bkk-a-belvarosi-komplex-kerekparos-fejlesztese-a-bubi-erdekeben.html?sec-1
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
28
|
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
Legfrissebb képtárak
|
Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez.
200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.
A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin.
A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.
|
|