2012-01-18 12:53
Átadták a Csepel-szigeti gerincút első ütemét
|

Az M0 autóút és Lórév közötti útszakasz az Új Széchenyi Terv keretében készült el. A közel 2 milliárd forintos beruházás legfőbb célja a Csepel-sziget közlekedésének egyszerűsítése volt. A hivatalos átadási ünnepségen Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár mondott beszédet 2012. január 11-én, Szigetszentmiklóson.
fotó: Csécsei Pál Az államtitkár kiemelte, hogy a jelenlegi fejlesztésre elsősorban azért volt szükség, mert a Csepel-sziget meglévő úthálózata napi 14 ezres járműforgalomnak van kitéve. Állandóak a torlódások mindhárom nagy csomóponton (csepeli híd, halásztelki és szigetszentmiklósi lehajtók), ez gyakran az autópálya forgalmát is lassítja. Az új gerincútnak köszönhetően jelentős mértékben ésszerűsödik, felgyorsul mind a Budapest, mind a sziget belseje felé irányuló közlekedés. Az útszakasz átadásával a Csepel-sziget megközelíthetősége és közlekedésbiztonsági helyzete javul, jól érezhetően csökken a környező településeken átmenő forgalom, ezáltal Halásztelek, Szigethalom és Szigetszentmiklós lakosságának környezeti terhei mérséklődnek – hangsúlyozta Völner Pál. A Csepel-szigeti gerincút most elkészült első szakasza 2x1 forgalmi sávval épült meg, a későbbiekben 2x2 sávosra bővíthető. Az államtitkár beszéde végén arra is felhívta a figyelmet, hogy már megkezdődött a Halásztelek felé vezető új, két kilométer hosszú út építése, amely várhatóan az idei év második felére készül el. Folytatódik a túlterhelt M0 fejlesztése is. A Kormány által elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési programban 2027-ig ütemezett beruházások között kiemelt helyen szerepel az M0 körgyűrű bezárása és az autópálya meglévő kapacitásainak bővítése. 2012. január 11. 13:36 (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
|
További események »
|
H |
K |
SZ |
CS |
P |
SZo |
V |
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
01
|
02
|
03
|
04
|
|
|
Legfrissebb képtárak
|
Bodoki Károly elévülhetetlen érdemeket szerzett a Körösök és a Berettyó szabályozása terén kifejtett munkásságával. Tervezte és 1868-ban bekövetkezett haláláig irányította is a kiviteli munkákat. Munkássága méltó módon kapcsolódik a reformkor híres mérnökei, Huszár Mátyás, Beszédes József, Vásárhelyi Pál tevékenységéhez.
200. születési évfordulójáról emlékeztek meg március 29-én Gyulán.
A díj bolygónk legégetőbb kihívásaira válaszoló kiemelkedő megoldásokat, projekteket, munkákat jutalmaz majd a környezetvédelem, fenntartható fejlődés, design, orvostudomány, egészségmegőrzés,- fejlesztés és oktatás területéről évente egy alkalommal, tudtuk meg a sajtóreggelin.
A Svéd díj már az első évben érdeklődést váltott ki Magyarországon.
|
|